Chocolade is niet alleen de meest favoriete maar ook de meest verboden lekkernij. Hoewel we de verleiding ervan maar nauwelijks kunnen weerstaan, schrappen we chocolade vaak als eerste uit ons dieet wanneer we een paar kilo’s kwijt willen raken. Maar van nu af aan is dat gelukkig verleden tijd. Uit recent onderzoek blijkt namelijk dat mensen die regelmatig chocolade eten slanker zijn dan mensen die het bruine goud uit de weg gaan.
De universiteit van Californië in San Diego heeft onderzoek verricht onder ruim 1000 volwassen mannen en vrouwen waarbij hun gewicht, lengte en eetgedrag over een langere periode werd vastgesteld. Uit het onderzoek is gebleken dat de proefpersonen die bijna dagelijks chocolade nuttigden gemiddeld een aanzienlijk lager BMI (Body Mass Index) hebben dan de proefpersonen die weinig tot geen chocolade aten.
Volgens de onderzoekers ligt de verklaring in het feit dat chocolade de stofwisseling stimuleert waardoor het lichaam per calorie minder vet opneemt. De calorieën de we met chocolade naar binnen werken worden dus als het ware direct gecompenseerd. Het onderzoek bewijst daarmee dat regelmatig een kleine hoeveelheid chocolade eten slank maakt, omdat het geen extra calorieën met zich meebrengt.
Dat nieuws verwelkomen de chocoholics onder ons natuurlijk met open armen. Uit eerdere onderzoeken bleek bovendien dat chocolade ook nog eens boordevol
antioxidanten zit, goed is voor je hart en vaatstelsel en voor een gelukkig gevoel zorgt. De tijd dat chocolade als een verboden lekkernij wordt gezien lijkt daarmee voorgoed voorbij.








